Jak wyciągnąć stronę z filtra Google?

Jak wyciągnąć stronę z filtra Google?

Pozycjonowanie stron to ciągła walka o jak najlepsze wyniki poprzez pozyskiwanie linków, tworzenie contentu i optymalizację. To także filtry ręczne i algorytmiczne od Google dla stron, które robią to w nieuczciwy sposób, niezgodny z wytycznymi. Jeśli Google wyłapie, że złamaliśmy regulamin, nałoży na stronę karę, w wyniku której pozycja w wyszukiwarce znacznie spadnie. Czy wyciąganie strony z filtra Google jest możliwe i w jaki sposób tego dokonać?

Rodzaje filtrów
Google nakłada na strony dwa rodzaje filtrów: ręczne i algorytmiczne. Ten pierwszy, jak wskazuje nazwa, nakładany jest ręcznie przez odpowiednich specjalistów, którzy analizują strony. Może on zostać nałożony na całą witrynę lub tylko jej część. Najczęściej otrzymuje się go za nienaturalne linki przychodzące lub problemy związane z optymalizacją.
Właściciel witryny, który popełnił przewinienie zostanie poinformowany o nałożeniu kary poprzez odpowiedni komunikat. Drugi rodzaj filtru - algorytmiczny, jest przyznawany automatycznie na podstawie algorytmów Google. Najczęściej jest efektem masowo pozyskiwanych linków o niskiej jakości. Google nie powiadamia w żaden sposób o tym, że strona została ukarana, dlatego trzeba samodzielnie wykryć taki filtr, a także jego przyczynę.

Jak rozpoznać filtr?
Pierwszą oznaką, że na stronę mógł został nałożony filtr, będzie spadek pozycji i mniejszy ruch na stronie. Taka sytuacja może zdarzyć się również z wielu innych przyczyn, na przykład w wyniku problemów z serwerem, zmiany treści na stronie, czy przeniesienia zawartości pod inną domenę. Filtr ręczny można łatwo sprawdzić po zalogowaniu się do Google Search Console.
Jeśli w powiadomieniach znajdziemy informację o ręcznych działaniach, możemy być pewni, że na stronę został nałożony filtr. Podana zostanie również informacja, czy kara obejmuje całą witrynę, czy jedynie jej wybraną część. W przypadku filtra algorytmicznego problem jest bardziej złożony, ponieważ komunikat nie jest zgłaszany do Search Console. Należy wtedy prześledzić wykresy. Jeśli ruch zanotował ogromny spadek w stosunku do poprzednich dni, najprawdopodobniej przyczyną tego jest filtr od Google.

Jak zdjąć filtr?
Każdy rodzaj kary nakładanej przez Google można zdjąć. Sposób działania będzie zależał głównie od popełnionego przewinienia. Przede wszystkim trzeba dokładnie przeanalizować za co witryna otrzymała karę i usunąć wszystkie niezgodności, które się do tego przyczyniły. Przykładowo, jeśli powodem ukarania strony były linki pochodzące z serwisów o niskiej reputacji lub zdobyte w sposób automatyczny, należy je usunąć. Następnie należy zgłosić do Google prośbę o ponowne rozpatrzenie serwisu. W przypadku filtrów algorytmicznych proces ten może zająć dużo czasu. Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy profesjonalnej Agencji SEO, która zajmie się analizą strony i zdejmowaniem kary. Specjaliści w rzetelny sposób pomogą również przywrócić stronie wysokie pozycje http://www.skyres.com.pl/opinie/argonium-agencja-seo.html

Opinie (0)

Zobacz firmy

Agencja NeoVinci - edukacja medyczna

Puławska 14
02-512 Warszawa

Średnia Ocena

5/5
Hotel Coloseum

Kruhel Pełkiński 72
37-500 Jarosław

Średnia Ocena

5/5
Italia Style - Biurowe fotele konferencyjne

Wrocławska 42
57-200 Ząbkowice Śląskie

Średnia Ocena

5/5

Podobne artykuły

Maszyny do wypieków

Maszyny do wypieków

Lampy fotowoltaiczne

Lampy fotowoltaiczne

Marketing internetowy - jak prowadzić skuteczną kampanię?

Marketing internetowy - jak prowadzić skuteczną kampanię?